براساس دادههای سازمان هواشناسی، ۱۸ استان ایران در سال آبی جاری با کاهش بارندگی مو...
گزارشها نشان میدهد کاهش بارندگی در تهران و برخی استانهای مرکزی، نگرانیها درباره تشدید بحران آب و فشار بر منابع آبی را افزایش داده است.
پس از تهران، استانهای قم و سمنان نیز در میان استانهایی قرار دارند که بیشترین کاهش بارش را تجربه کردهاند.
کارشناسان هشدار میدهند ادامه روند خشکسالی و افت بارشها میتواند وضعیت ذخایر سدها و تامین آب شرب را در ماههای آینده دشوارتر کند. چون ظاهراً در این سرزمین، همهچیز یا «بیسابقه» است یا «در آستانه بحران». برنامهریزی پایدار هم مثل بارندگی، سالهاست کمیاب شده.







