🖼
مصوبه وصل اینترنت ایران به وضعیت قبل از دی ۱۴۰۴، از سوی مسعود پزشکیان، رئیسجمهور به وزارت ارتباطات «ابلاغ» شد.
خبرگزاری ایسنا گزارش کرده است که احسان چیتساز، معاون وزیر ارتباطات، دریافت این ابلاغیه را تایید کرده و گفته است: «این اقدام گامی در جهت بازگرداندن حق مردم و ستون اعتماد عمومی» است.
بر اساس این گزارش در جلسه ستاد ویژه ساماندهی فضای مجازی به ریاست محمدرضا عارف، معاون اول رئیسجمهور، «مصوبات مهمی درباره وضعیت اینترنت کشور تصویب شد.»
خبرگزاری فارس گزارش داده بود که در این جلسه «طرح اتصال دوباره اینترنت بینالملل با ۹ رای موافق تصویب و برای تایید نهایی به دفتر مسعود پزشکیان ارسال شد.»
رفع فیلترینگ از وعدههای انتخاباتی دولت پزشکیان بود که محقق نشد و از شروع جنگ اخیر اینترنت به روی شهروندان در ایران جز برای کسانی که «اینترنت پرو»، سیمکارت «سفید»، یا دسترسی به استارلینک داشتهاند مسدود بوده است.
نتبلاکس که بر وضعیت اینترنت در جهان نظارت میکند دوشنبه گزارش دادکه قطع متوالی اینترنت در ایران وارد هشتاد و هفتمین روز شده است.
📷پایگاه اطلاعرسانی دولت/ پاد
https://bbc.in/4f2VsGk
@BBCPersian


